Als klein meisje wilde ik juf worden. Maar op een gegeven moment vond ik dat toch niet meer zo’n goed idee. “Zo’n klas vol met vervelende kinderen….”.
En nog steeds zie ik mijzelf absoluut niet voor een klas staan op een lagere of middelbare school.

Wat ik wél echt heel leuk vind, is om gemotiveerde mensen te helpen en ze iets te leren. 

Na 16 jaar werken bij banken, in allerlei financieel-administratieve functies, besloot ik mijn hobby fotografie naar een serieuzer plan te tillen. Ik volgde de Vakopleiding aan de Fotovakschool en ging aan de slag als fotograaf, met als specialisatie paarden. 10 jaar lang fotografeerde ik voor bladen en boeken, op evenementen, zette ik mijn archief met duizenden stockfoto’s online en gaf ik workshops.

En toen werd het weer tijd voor iets anders, maar wat?
Ik realiseerde me dat plannen en organiseren, overzicht hebben en houden voor mij vanzelfsprekend is, maar dat dat voor heel veel mensen niet het geval is.

Ik ontdekte het vak van professional organizer. Om meer te leren over dit prachtige beroep heb ik in 2015 de Basistraining Professional Organizer gevolgd bij de NBPO (Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers). Ik ben (aspirant-)lid van de NBPO en werk volgens hun ethische code.
Het vak van professional omvat veel werkterreinen. Mijn specialisaties zijn time-management, werkplek en financiën.
Mijn kennis en ervaring bij de bank, mijn ervaring als zelfstandige, mijn persoonlijke ontwikkelingstraject en alles wat ik geleerd heb in webinars, seminars, workshops, online trainingen etc. komt van pas.

Nu geef ik workshops en leer ik zelfstandigen opgeruimd ondernemen. Door letterlijk spullen en documenten op te ruimen en door beter te leren omgaan met tijd ontstaat ruimte.
Ruimte om bewust te worden, betere keuzes te kunnen maken en gewoontes te veranderen.

Mijn missie is om de komende jaren nog vele ondernemers te mogen helpen naar minder stress en naar meer rust en ruimte.